МULTI-STAKEHOLDER MODEL OF EDUCATION PROJECT QUALITY MANAGEMENT

Юлия Юрьевна ГУСЕВА, Марина Владимировна КАНЦЕВИЧ, Игорь Владимирович ЧУМАЧЕНКО

Abstract


The analysis of approaches to the definition of higher education projects’ stakeholders is conducted. A model of education project quality management with the influence of stakeholders is formed. A mechanism of recognition of new groups of project’s stakeholders on the basis of set theory is offered.


Keywords


stakeholders; quality management; educational project.

References


Стратегія реформування вищої освіти в Україні до 2020 року (проект). – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/img/zstored/files/HE%20Reforms%20Strategy%2011_ 11_2014.pdf. – Дата обращения: 21 ноября 2014.

Кадыкова И.Н. Управление ожиданиями заинтересованных сторон для обеспечения жизнеспособности продукта проекта информатизации / И.Н. Кадыкова, И.В. Чумаченко // Управління розвитком складних систем. – 2014. – №19. – c. 34-38.

Солодухин К.С. Стратегическое управление вузом как стейкхолдер-компанией / К.С. Солодухин. – СПб.: Изд-во Политехн. ун-та, 2009. – 290 с.

Meyer M.H. & Bushney M.J. 2008, “Towards a multi-stakeholder-driven model for excellence in higher education curriculum development”, South African Journal of Higher Education, vol. 22, no. 6, pp. 1229-1240.

Петров М.А. Теория заинтересованных сторон: пути практического применения / М.А. Петров. // Вестник СПбГУ. Сер. 8 – 2004. – №16. – c. 51-68.


GOST Style Citations






DOI: https://doi.org/10.20998/2413-3000.2015.1111.2

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015 Юлия Юрьевна ГУСЕВА, Марина Владимировна КАНЦЕВИЧ, Игорь Владимирович ЧУМАЧЕНКО

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Strategic Management Department, NTU «KhPI»
All rights reserved © 2017 Kharkiv, Ukraine