МULTI-STAKEHOLDER MODEL OF EDUCATION PROJECT QUALITY MANAGEMENT

Authors

  • Юлия Юрьевна ГУСЕВА O.M. Beketov National University of Urban Economy, Kharkiv, Ukraine
  • Марина Владимировна КАНЦЕВИЧ O.M. Beketov National University of Urban Economy, Kharkiv, Ukraine
  • Игорь Владимирович ЧУМАЧЕНКО O.M. Beketov National University of Urban Economy, Kharkiv, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/2413-3000.2015.1111.2

Keywords:

stakeholders, quality management, educational project.

Abstract

The analysis of approaches to the definition of higher education projects’ stakeholders is conducted. A model of education project quality management with the influence of stakeholders is formed. A mechanism of recognition of new groups of project’s stakeholders on the basis of set theory is offered.

References

Стратегія реформування вищої освіти в Україні до 2020 року (проект). – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/img/zstored/files/HE%20Reforms%20Strategy%2011_ 11_2014.pdf. – Дата обращения: 21 ноября 2014.

Кадыкова И.Н. Управление ожиданиями заинтересованных сторон для обеспечения жизнеспособности продукта проекта информатизации / И.Н. Кадыкова, И.В. Чумаченко // Управління розвитком складних систем. – 2014. – №19. – c. 34-38.

Солодухин К.С. Стратегическое управление вузом как стейкхолдер-компанией / К.С. Солодухин. – СПб.: Изд-во Политехн. ун-та, 2009. – 290 с.

Meyer M.H. & Bushney M.J. 2008, “Towards a multi-stakeholder-driven model for excellence in higher education curriculum development”, South African Journal of Higher Education, vol. 22, no. 6, pp. 1229-1240.

Петров М.А. Теория заинтересованных сторон: пути практического применения / М.А. Петров. // Вестник СПбГУ. Сер. 8 – 2004. – №16. – c. 51-68.

Published

2015-05-22

Issue

Section

Сборник научных статей