OPTIMIZATION OF THE STRUCTURE OF MARKETING ACTIVITIES OF THE PROJECT "THE OPENING CAMPAIGN OF THE UNIVERSITY"
DOI:
https://doi.org/10.20998/2413-3000.2015.1111.34Keywords:
opening campaign, marketing, university, project resources, optimization.Abstract
The model, which sets the optimal structure of marketing activities of the project "University entrance campaign" in view of the limited resources, the availability of synergies and the results of statistical analysis of past campaigns introductory periods is presented.
The main types of marketing activities and the main categories of the target audience are determined. Model's optimality criterion is the forecast of enrollment of students. Optimality criterion is based on the effectiveness of marketing activities, taking into account the specificity of the reaction of various categories of the target audience.
References
Долятовский В.А. Стратегическое планирование деятельности вуза на рынке образовательных услуг. Монография / В.А. Долятовский, О.А. Мазур, И.В.Кузнецова, Э.Е. Сакиев, Т.Н. Рябченко / Под ред. В.А. Долятовского, О.А. Мазура. – Ростов-на-Дону-Невинномыск: СКНЦ ВШ-РГЭУ «РИНХ»-НИЭУП, 2005. – 235 с.
Ткачук С.В. Профілювання цінності проектів освітньої діяльності для навчальних закладів / С.В. Ткачук // Шляхи реалізації кредитно-модульної системи організації навчального процесу і тестових форм контролю знань студентів: Матеріали наук.-метод. семінару / Під ред. Гогунського В.Д. – Вип.4: Організація навчального процесу і тестування – Одеса: Наука і техніка, 2010. – с. 58-63.
Топлина И.И. Повышение конкурентоспособности вуза и его развитие в позиции маркетинга/ И.И. Топлина // Век качества. – 2011. - №1. – с. 32-33.
Коляда О.П. Проектно-ориентированная формализация стратегического компонента функциональной деятельности высшего учебного заведения / О.П. Коляда // Управління проектами та розвиток виробництва: зб.наук.пр. – Луганськ: вид-во СНУ ім. В.Даля, 2008. - №3(27). – с. 81 – 87.
Оберемок І.І. Методи та засоби проектно-орієнтованого управління у вищих навчальних закладах: Автореф. дис.канд. техн. наук: 05.13.22 / І.І. Оберемок; Київ. нац. ун-т буд-ва та архіт. МОН України. – К., 2003. –17 с.
Оборский Г.О. Стандартизація і сертифікація процесів управління якістю освіти у вищому навчальному закладі / Г.О. Оборський, В.Д. Гогунський, О.С. Савєльєва / Праці Одеського політехнічного університету, 2011, Вип.1(35). - с. 252-256.
Онищенко С.П. Основные объекты маркетинга в проектной деятельности // С.П.Онищенко, Т.И.Берневек // Восточно-Европейский журнал передових технологий, 2013. - №3/2(63). – с.8-12.
Логинов О.В. Современные подходы к созданию проектно-ориентированного вуза / О.В.Логинов // Восточно-Европейский журнал передовых технологий, 2013. - №1. – с. 137-139.
Онищенко С.П. Моделирование процессов организации и функционирования системы маркетинга морских транспортных предприятий / Онищенко С.П. – Одесса: «Феникс», 2009. – 328 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Олег Владимирович ЛОГИНОВ
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Our journal abides by the Creative Commons copyright rights and permissions for open access journals.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors hold the copyright without restrictions and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-commercial and non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their published work online (e.g., in institutional repositories or on their website) as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.