OPTIMIZATION OF THE STRUCTURE OF MARKETING ACTIVITIES OF THE PROJECT "THE OPENING CAMPAIGN OF THE UNIVERSITY"

Олег Владимирович ЛОГИНОВ

Abstract


The model, which sets the optimal structure of marketing activities of the project "University entrance campaign" in view of the limited resources, the availability of synergies and the results of statistical analysis of past campaigns introductory periods is presented.
The main types of marketing activities and the main categories of the target audience are determined. Model's optimality criterion is the forecast of enrollment of students. Optimality criterion is based on the effectiveness of marketing activities, taking into account the specificity of the reaction of various categories of the target audience.


Keywords


opening campaign; marketing; university; project resources; optimization.

References


Долятовский В.А. Стратегическое планирование деятельности вуза на рынке образовательных услуг. Монография / В.А. Долятовский, О.А. Мазур, И.В.Кузнецова, Э.Е. Сакиев, Т.Н. Рябченко / Под ред. В.А. Долятовского, О.А. Мазура. – Ростов-на-Дону-Невинномыск: СКНЦ ВШ-РГЭУ «РИНХ»-НИЭУП, 2005. – 235 с.

Ткачук С.В. Профілювання цінності проектів освітньої діяльності для навчальних закладів / С.В. Ткачук // Шляхи реалізації кредитно-модульної системи організації навчального процесу і тестових форм контролю знань студентів: Матеріали наук.-метод. семінару / Під ред. Гогунського В.Д. – Вип.4: Організація навчального процесу і тестування – Одеса: Наука і техніка, 2010. – с. 58-63.

Топлина И.И. Повышение конкурентоспособности вуза и его развитие в позиции маркетинга/ И.И. Топлина // Век качества. – 2011. - №1. – с. 32-33.

Коляда О.П. Проектно-ориентированная формализация стратегического компонента функциональной деятельности высшего учебного заведения / О.П. Коляда // Управління проектами та розвиток виробництва: зб.наук.пр. – Луганськ: вид-во СНУ ім. В.Даля, 2008. - №3(27). – с. 81 – 87.

Оберемок І.І. Методи та засоби проектно-орієнтованого управління у вищих навчальних закладах: Автореф. дис.канд. техн. наук: 05.13.22 / І.І. Оберемок; Київ. нац. ун-т буд-ва та архіт. МОН України. – К., 2003. –17 с.

Оборский Г.О. Стандартизація і сертифікація процесів управління якістю освіти у вищому навчальному закладі / Г.О. Оборський, В.Д. Гогунський, О.С. Савєльєва / Праці Одеського політехнічного університету, 2011, Вип.1(35). - с. 252-256.

Онищенко С.П. Основные объекты маркетинга в проектной деятельности // С.П.Онищенко, Т.И.Берневек // Восточно-Европейский журнал передових технологий, 2013. - №3/2(63). – с.8-12.

Логинов О.В. Современные подходы к созданию проектно-ориентированного вуза / О.В.Логинов // Восточно-Европейский журнал передовых технологий, 2013. - №1. – с. 137-139.

Онищенко С.П. Моделирование процессов организации и функционирования системы маркетинга морских транспортных предприятий / Онищенко С.П. – Одесса: «Феникс», 2009. – 328 с.


GOST Style Citations






DOI: https://doi.org/10.20998/2413-3000.2015.1111.34

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015 Олег Владимирович ЛОГИНОВ

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Strategic Management Department, NTU «KhPI»
All rights reserved © 2017 Kharkiv, Ukraine